• Telefoon:
  • +31(0)43 30 64 668

Openingsuren: Dinsdag - Zondag ( 11.00 - 17.00 uur)

Op de Kunstroute Weser-Geul, waarvan de toegang gratis is, zijn op zondag 3 februari 2019 tussen 14 en 17 uur de volgende kunsthuizen open.

Galerie-Café Nussstöck, Stöck 45, B - 4730 Hauset

Galerie vorn und oben, Benjamin Fleig, Katharinenweg 15a / B-4701 Eupen-Kettenis

Atelier I.S., Inge Sauren, Heidestr.39, B-4711 Walhorn 

Atelier und Druckwerkstatt Stephanie Binding, Buschbergerweg 42a, B-4701 Kettenis

Kloster Garnstock, Route d'Eupen 191, B-4837 Baelen s.V. 

Kunst und Kultur im Köpfchen- KuKuK e.V. / V.o.G., Eupener Straße 420, D-52076 Aachen/ Aachener Straße 261 a, B-4730 Raeren.

Fondation Peter Paul J. Hodiamont, Mazarinen 9, B-4837 Baelen s. V.

Kulturelle Begegnungsstätte ‚Maison art Pütz‘, rue de Hombourg 2, B-4850 Montzen

Ramírez-Máro-Institut, Gostert 102, B-4730 Hauset-Raeren

De Kopermolen, Centrum voor Kunst en Kultuur, von Clermontplein, NL 6291 AT Vaals 

Atelier & Skulpturengarten „Kraftwerk“ Gertrude Kraft, Kirchstr. 11a, B-4730 Hauset

 

Kulturzentrum Alter Schlachthof Eupen, Rotenbergplatz 17, B-4700 Eupen

Meer informatie kunt u vinden op het internet. 
Website: www.kunstroute-weser-goehl.eu

De Dag van de piano, zaterdag jl. in de Vaalser Kopermolen, was een groot succes.

De vele bezoekers konden meebeleven hoe jonge pianisten met workshops en lezingen werden ondersteund bij de ontwikkeling van hun kunstzinnig talent. Een initiatief dat volmaakt past in wat de Kopermolen als rechtgeaard Centrum voor Kunst en Cultuur wil en moet zijn. Hoed af!!

De dag werd voor een bijna volle zaal geheel in stijl afgesloten met een avondconcert, waarin de van Podium Witteman op TV bekende pianist Mike Boddé liet horen wat improvisatie op de piano kan betekenen.

180915 Foto Mike BoddeVoor de pauze, casual gekleed met vest en bretels, probeerde hij eerst uit wat je allemaal met déze piano kan [want ieder instrument is anders] om daarna met een lange tweestemmige barok-achtige  inventie als het ware in een doolhof van toonsoorten te verdwalen [‘ik kom niet meer thuis!’]. Er volgde een echte jazz-improvisatie met de karakteristieke ritmen, bluesvorm en baslijnen om uit te komen bij een instrumentale ballad, een beetje in de stijl van George Shearing .

Na de pauze zocht Boddé interactie met zijn publiek: improvisatie is niet: zomaar-er-op- los-spelen steeds moet er een uitgangspunt, een idee achter zitten. Na experimentjes met ‘alleen maar witte toetsen’ en een 8-tonige toonladder volgde boeiende pogingen iets te doen met het Goldberg-thema van de grote Johann Sebastian Bach. Even kwam Louis van Dijk dichtbij. Maar we hoorden ook een nieuwe melodie boven Bach’s akkoorden. Ter afsluiting zette Boddé zich tot een ‘totale verbouwing’ van nocturne in c-klein van Chopin, met ‘foute’ samenklanken en een lawine van noten.

Een enthousiast publiek had een amusante en leerzame avond. Meer van dat!!

Kopermolen Kalender